BPA چیست؟ و در چه ظرف هایی وجود دارد؟

احتمالا هنگام خرید ظروف پلاستیکی BPA-free مواجه شده اید. آیا تاکنون این سوال برای شما پیش آمده است که بیس فنول A چیست و چرا برای یک ظرف پلاستیکی نداشتن آن امتیاز است؟ خواندن مقاله زیر به شما کمک می کند که دانش خود را در مورد انواع ظروف پلاستیکی و کاربرد هر کدام از آنها بالا ببرید.

BPA چیست؟ و در چه ظرف هایی وجود دارد؟

بیس فنول Bisphenol A) A یا به اختصار BPA) یک ماده شیمیایی صنعتی است که از سال 1960 برای تولید انواع پلاستیک ها و رزین ها مورد استفاده قرار می گیرد. Bisphenol A در پلاستیک های پلی کربناتی و رزین های اپوکسی یافت می شود. پلاستیک های پلی کربناتی برای تولید ظروف و محفظه های پلاستیکی نگهدارنده مایعات (مانند بطری های آب معدنی)، مواد غذایی و محصولات دیگر مورد استفاده قرار می گیرند.

رزین های اپوکسی هم برای روکش کردن سطوح داخلی ظرف کنسرو و قسمت بالای بطری ها مورد استفاده قرار می گیرند. برخی از کامپوزیت ها و مواد پر کننده دندان نیز دارای BPA هستند. مطالعات نشان داده است که Bisphenol A اثرات مخرب بر سلامت دارد. بعلاوه این اثرات مخرب در نوزادان و کودکان بیشتر است.

به دنبال محصولاتی باشید که فاقد بیس فنول(BPA-free)  هستند.

این محصولات دارای برچسب فاقد بی پی ا یا BPA-free هستند. (کلیه محصولات تولیدی او استایل فاقد Bisphenol A می باشد)در صورتی که این برچسب بر روی محصولات وجود نداشت، دقت کنید که ممکن است این محصول دارای BPA باشد.

مصرف غذاهای کنسرو شده را کاهش دهید.

زیرا اغلب ظرف های کنسرو شده حاوی رزین BPA دار هستند.

ظروف پلاستیکی را حرارت ندهید.

قرار دادن ظروف پلاستیکی پلی کربناتی در ماکروفر و یا قرار دادن آن ها در ماشین ظرفشویی می تواند باعث آسیب دیدن ظروف پلاستیکی و ورود BPA به درون مواد غذایی شود. ب

انواع وسایل پلاستیکی سالم را انتخاب کنید تا خود را در معرض ماده سمی Bisphenol A قرار ندهید.

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید